Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAPLARI I |
Birinci düzey |
ATİ 101 |
Zorunlu |
1 |
2,00 |
2,00 |
Dersin tanımı |
Ön koşul dersleri |
- |
Eğitimin dili |
Türkçe |
Koordinatör |
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı |
KAYUZEM |
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı |
- |
Dersin veriliş şekli |
Uzaktan Eğitim |
Dersin amacı |
Üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak. |
Dersin tanımı |
Osmanlı Devleti’nin Gerilemesinin Nedenleri, Osmanlı Devleti’nde Modernleşme Çabaları, I. Dünya Savaşı (Nedenleri, Gelişimi, Sonuçları, Etkileri)Milli Mücadele, Atatürkçü Düşünce, Atatürk’ün ölümünden 1980’li yıllara kadar olan yakın tarihin anlatılması |
Dersin içeriği |
1- |
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Okutulma Amaçları ve Dersle İlgili Temel Kavramlar |
2- |
Osmanlı Devleti’nin Yıkılışını Hazırlayan Nedenler (İç ve dış nedenler) |
3- |
Osmanlı Devletini Kurtarma Çabaları ve Türk İnkılâbına Giden Yol ( 17. ve 18. Yüzyıl Islahat Hareketleri) |
4- |
19. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde Yenileşme Hareketleri (III. Selim ve II. Mahmut Dönemi Islahat Hareketleri) |
5- |
Tanzimat Fermanı ve Islahat Fermanı |
6- |
I. Meşrutiyet ve II. Meşrutiyet |
7- |
Osmanlı Devleti’nin Dağılma Sürecinde Meydana Gelen Olaylar (31 Mart Vakası, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, Bab-ı Ali Baskını) ve Osmanlı Devleti’ni Kurtarmaya Yönelik Fikir Akımları |
8- |
I. Dünya Savaşı ( Savaşın nedenleri, savaşın başlaması, Osmanlı Devleti’nin savaşa katılması) |
9- |
Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı’nda Savaştığı Cepheler ( Saldırı- Savunma ve Yardım Gönderilen Cepheler) |
10- |
I. Dünya Savaşı İçerisinde İmzalanan Gizli Antlaşmalar ( Osmanlı Paylaşım Projeleri) ve I. Dünya Savaşı’nın Sonu ( Savaş Sonunda İmzalanan Ateşkes Antlaşmaları) |
11- |
Mondros Ateşkes Antlaşması ( İmzalanma nedenleri, maddeleri, Mondros’tan sonra işgal edilen yerler) |
12- |
I. Dünya Savaşı’nın Sonu ve Paris Barış Konferansı ( Konferansta Türk toprakları ile ilgili alınan kararlar ve imzalanan barış antlaşmaları) |
13- |
Wilson İlkeleri, İzmir’in İşgali |
14- |
Yararlı Cemiyetler, Zararlı Cemiyetler, Kuva-yı Milliye’nin Kuruluşu |
|
|
Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
|
ATİ 102 |
|
2 |
2,00 |
2,00 |
Dersin tanımı |
Ön koşul dersleri |
- |
Eğitimin dili |
Türkçe |
Koordinatör |
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı |
KAYUZEM |
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı |
- |
Dersin veriliş şekli |
Uzaktan Eğitim |
Dersin amacı |
Üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak. |
Dersin tanımı |
Milli Mücadele’nin Başlangıcından Yeni Türk Devleti’nin kurulmasına kadar geçen sürede yaşananların anlatılması, Atatürk ve Tük İnkılabı, Atatürk İlkeleri |
Dersin içeriği |
1- |
Kurtuluş Savaşı Hazırlık Dönemi (Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı) |
2- |
Genelgeler Dönemi ( Havza Genelgesi, Amasya Genelgesi) |
3- |
Kongreler Dönemi ( Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi ve bölgesel nitelikli kongreler) Amasya Görüşmeleri, Temsil Heyeti’nin Ankara’ya Gelişi |
4- |
Son Osmanlı Mebusan Meclisi’nin Toplanması, Misak-ı Milli Kararları ve İstanbul’un İşgal Edilmesi |
5- |
I. TBMM’nin Açılması ( Meclisin özellikleri, meclise karşı çıkarılan isyanlar ve bu isyanlar karşısında alınan önlemler) |
6- |
Sevr Barış Antlaşması ( Antlaşmayı imzalamaya giden süreç, antlaşma maddeleri ve antlaşmaya gösterilen tepkiler) |
7- |
Kurtuluş Savaşı Eylem Dönemi ( Doğu Cephesi ve Güney Cephesi) |
8- |
Batı Cephesi ( I. İnönü Muharebesi, II. İnönü Muharebesi, Eskişehir ve Kütahya Muharebeleri) |
9- |
Sakarya Meydan Muharebesi ve Başkomutanlık Meydan Muharebesi ( Büyük Taarruz) |
10- |
Mudanya Ateşkes Antlaşması ve Lozan Barış Antlaşması ( Antlaşmayı imzalamaya giden süreç, konferansta görüşülen meseleler, antlaşma maddeleri) |
11- |
Atatürk ve Türk İnkılâbı ( Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri) |
12- |
Atatürk ve Türk İnkılâbı ( Sosyal, Hukuk, Ekonomi ve Eğitim Alanında Yapılan İnkılâplar) |
13- |
Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ( 1923-32 Arası Dönem ve 1932- 1938 Arası Dönem) |
14- |
Atatürk’ün Manevi Mirası: Atatürk İlkeleri |
|
|
Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
|
TDİ 101 |
|
1 |
2,00 |
2,00 |
Dersin tanımı |
Ön koşul dersleri |
Yok |
Eğitimin dili |
Türkçe |
Koordinatör |
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı |
KAYUZEM |
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı |
Yok |
Dersin veriliş şekli |
Uzaktan Eğitim |
Dersin amacı |
Türkçe dilbilgisi, dil ve kültür ilişkisi, sesler ve ses uyumu, isimler, sıfatlar, vb gramer kuralları, yazım hataları ve noktalama işaretleri, kısaltmalar, kelime yapısı ve çalışması, sözlük, yazım çalışması, kitap yorumları, edebi yazı türleri, yaratıcı yazma ve gezi yazısı gibi konulara dayalı çalışmalar yapmak. Öğrencilere Türkçenin tarihi ve bugünkü durumu hakkında bilgi verip Türkçeyle yazılmış metinler üzerinde çalışmalar yapmaktır. |
Dersin tanımı |
Dilin tanımı, dilin özelliği, dil ve biliş, dil ve toplum, dil ve kültür, dil aileleri, dil yapısı ve kaynakları, Türk dilinin diğer diller arasındaki yeri, Türkçenin fonetik özellikleri, fonetik kuralları, Türkçede kırılma, büküm, Türkçede kelime kategorileri, imla kuralları, kompozisyon, cümlenin unsurları ve analiz örnekler |
Dersin içeriği |
1- |
"Dil nedir?", "Dilin Özellikleri", "Dillerin Kökeni İle İlgili Görüşler", "Dil- Düşünce İlişkisi", "İletişim". |
2- |
"Dil-Toplum İlişkisi", "Dil-Kültür İlişkisi". |
3- |
Dil Türleri ve Dilin Alt Birimleri. |
4- |
"Dillerin Sınıflandırılması", "Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri", "Türkçenin Kökeni İle İlgili Teoriler". |
5- |
"Türkçenin Tarihsel Gelişimi","Türklerin Tarih Boyunca Kullandığı Alfabeler" |
6- |
Türkçenin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları |
7- |
"Ses ve Ses Organları", "Diksiyon", "İletişim-Beden İlişkisi", "Vurgu". |
8- |
"Türkçenin Ses Yapısı", "Ses Uyumları", "Ses Olayları", "Heceler". |
9- |
Sözcükte Yapı: Kökler ve Ekler. |
10- |
"Sözcükte Anlam Türleri", "Sözcükte Anlam İlişkileri", "Sözcükte Anlam Değişmeleri", "Söz Öbekleri" |
11- |
Sözcük Türleri: "İsimler", "Fiiller ve Fiilimsiler". |
12- |
Sözcük Türleri: İsim Soylu Sözcükler (Zamir, Sıfat, Zarf, Edat, Bağlaç, Ünlem). |
13- |
Yazım Kuralları |
14- |
Noktalama İşaretleri |
|
|
Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
|
TDİ 102 |
|
2 |
2,00 |
2,00 |
Dersin tanımı |
Ön koşul dersleri |
Yok |
Eğitimin dili |
Türkçe |
Koordinatör |
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı |
KAYUZEM |
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı |
- |
Dersin veriliş şekli |
Uzaktan Eğitim |
Dersin amacı |
Öğrencilerin Türk Dili''''ni doğru ve güzel konuşma ve yazmasını sağlamak. |
Dersin tanımı |
İlk ve orta öğretimdeki ana dili eğitim, öğretim ve uygulamalarındaki eksiklerin giderilmesi ve yanlışların düzeltilmesine yöneliktir. |
Dersin içeriği |
1- |
Sözcük Grupları |
2- |
"Cümlenin Öğeleri" |
3- |
"Cümle Türleri" |
4- |
Anlatım Bozuklukları |
5- |
Anlatım Türleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları |
6- |
"Yazılı Anlatım Kuralları (Kompozisyon", "İyi Yazmanın Metotları". |
7- |
Resmî Yazışma Türleri ve Kuralları (Dilekçe, resmî mektuplar ve iş mektupları, tutanak, rapor, özgeçmiş) |
8- |
Öğretici Metinler/Düşünce Yazıları (Deneme, Makale, Günlük, Biyografi, Otobiyografi, Gezi Yazısı, Mektup, Röportaj, Sohbet, Anı, Eleştiri, Fıkra) |
9- |
Sanatsal/Edebî Metinler: Anlatmaya Bağlı Türler (Roman, Hikâye,Masal, Efsane, Destan, Mit, Fıkra, Halk Hikâyesi). |
10- |
Sanatsal Metinler: Göstermeye Bağlı Türler (Tiyatro) |
11- |
Sanatsal Metinler: Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler (Şiir) |
12- |
"Sözlü Anlatımda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar", "Hitâbet" |
13- |
Sözlü Anlatım Türleri |
14- |
Türkçenin Güncel Sorunları |
|
|
Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
|
YD 101 |
|
1 |
2,00 |
2,00 |
Dersin tanımı |
Ön koşul dersleri |
Yok |
Eğitimin dili |
Türkçe |
Koordinatör |
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı |
KAYUZEM |
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı |
Yok |
Dersin veriliş şekli |
Uzaktan Eğitim |
Dersin amacı |
Öğrencilere İngiliz dilini başlangıç düzeyinde dört dil becerisini okuma, yazma, dinleme, konuşma, uygun bir şekilde kullanabilmelerine yardımcı olmak |
Dersin tanımı |
Başlangıç seviyesinde genel İngilizce dersidir. Bu ders, öğrencilerin, üretici (yazma ve konuşma) ve alıcı (dinleme ve okuma) dil becerilerini geliştirmelerini hedefler. |
Dersin içeriği |
1- |
Greetings |
2- |
Verb ‘be’ in all forms and persons |
3- |
singular and plural nouns ; this / that / these / those |
4- |
The possessive ‘s & possessive adjectives; Members of the family (father, aunt, etc.) |
5- |
The Present Simple Tense part 1 / I/you/we/they in all forms |
6- |
The Present Simple Tense part 2 he/she/it in all forms |
7- |
Adverbs of frequency; Word order in questions ‘be’ or ‘do’ |
8- |
imperatives; object pronouns |
9- |
Present Continuous |
10- |
Present Continuous ( Future Arrangements) |
11- |
there is…. / there are… ; a / an / some / any |
12- |
Simple Past (verb ‘be’) |
13- |
Simple Past (did) regular verbs |
14- |
Simple Past (did) irregular verbs / Revision |
|
|
Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
|
YD 102 |
|
2 |
2,00 |
2,00 |
Dersin tanımı |
Ön koşul dersleri |
Yok |
Eğitimin dili |
Türkçe |
Koordinatör |
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı |
KAYUZEM |
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı |
- |
Dersin veriliş şekli |
Uzaktan Eğitim |
Dersin amacı |
Öğrencilere İngiliz dilini başlangıç düzeyinde dört dil becerisini okuma, yazma, dinleme, konuşma, uygun bir şekilde kullanabilmelerine yardımcı olmak |
Dersin tanımı |
Başlangıç seviyesinde genel İngilizce dersidir. Bu ders, öğrencilerin, üretici (yazma ve konuşma) ve alıcı (dinleme ve okuma) dil becerilerini geliştirmelerini hedefler. |
Dersin içeriği |
1- |
Simple Present ‘be vs do’ |
2- |
Simple Present vs Present Continuous |
3- |
word order in questions |
4- |
can / can’t for ability |
5- |
prepositions of time (in,on,at) and place (at,in,to) |
6- |
like / love / hate +verb+ing |
7- |
be going to for plans (Affirmative, Negative and Interrogative), future time expressions |
8- |
adverbs vs adjectives |
9- |
articles |
10- |
verbs + to + infinitive |
11- |
Simple Past (verb be/ regular/ irregular verbs revision) |
12- |
Past Continuous |
14- |
there was… / there were … |
15- |
Revision |
|
|